Naar de navigatie Naar de inhoud

#MijnZorgErvaring

Geplaatst op 6 oktober 2016 door - 4236 keer bekeken

Foto #MijnZorgErvaring

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Peter Bekel, online marketeer.

Het blauwe licht van mijn mobiel schijnt koel in mijn slaperige ogen: ‘8:50 uur Afspraak huisarts’. Mijn buik voel ik aanspannen. Dat is waar ook, dit wordt spannend. Ik veer overeind. Niet dat ik bang ben voor de behandeling. De afspraak heb ik gemaakt om mijn oren uit te laten spuiten. Niks engs aan. Maar drie maanden geleden ben ik begonnen als online marketeer voor ZorgkaartNederland. Ik kan er dus niet onderuit ook zelf mijn zorgervaring te delen. En ik wil het ook graag, want ik ben benieuwd hoe dat in het echt gaat.

Positieve ervaring

De behandeling van mijn oren bestaat uit twee spuiten gevuld met lauw water. Een makkie. Dus ik kan extra goed letten op wat de dokter vertelt. Hoe betrokken hij is, en wat ik van de behandeling vind. Tevreden en met open oren verlaat ik het oude bakstenen gebouw waarin de huisarts gevestigd is. De zomerochtendzon prikt aangenaam op mijn huid. Een positieve ervaring! Maar ga ik hem ook delen op ZorgkaartNederland?

De drang om mijn mobiel te pakken en www.zorgkaartnederland.nl in te tikken blijft uit. Dat komt omdat het voelt alsof ik achter de rug van mijn huisarts iets over hem op internet aan het zetten ben. Dit blijkt veel persoonlijker dan een review typen op IENS!

Drie weken wacht ik met het plaatsen van de waardering. Zodat de arts hem niet naar mij kan herleiden. Toen ben ik gaan denken: wat zou het voor mij makkelijker maken om die ervaring direct te delen?

Oproep aan zorgverleners

Als de huisarts gevraagd had: ‘Kun je je ervaring delen op ZorgkaartNederland?’, had ik geen aarzeling gevoeld. Als in de wachtkamer folders hadden gelegen, als er een poster had gehangen, als iets op het scherm getoond was over ZorgkaartNederland, was me bevestigd: ‘Deze praktijk neemt patiëntervaringen op ZorgkaartNederland serieus’. En was ik direct aan het typen geslagen.

ZorgkaartNederland biedt patiënten keuze. Daarom roep ik praktijken op: ‘Maak ook een keuze! Neem je ervaringen van patiënten op ZorgkaartNederland serieus? Laat het dan zien: door het te vragen, via folders en posters, of op het wachtkamerscherm’. Je maakt het voor patiënten zoals ik een stuk makkelijker om een ervaring te delen.

Peter Bekel



Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.